من در این زندان چراغ روشنم

** من در این زندان چراغ روشنم **


داراب 19 فروردین 96


یـــــاد بـــــــاد آوارگـــــــی هــای تنـــــم

کــــــس نمی داند کـــــه این لاشه مـنم

ســـــیل نامــــــردی بــــه پیشم می برد

کـــــی شـــــــود خود را به بیرون افکنم

روزنـــــی دارم در ایــــــن زنـــــدان تن

کـــــاش یارب کـــــس نبندد روزنــــــم

نیــــست دستــی را که گیرد دست من

تـــــا بـــــبندم دکـــــمه پــــیراهــــــنم

بــــودنم آغـــــشته در تــــــنهایی است

کــــی بـــــرون آیـــــم ز لاک بـــــــودنم

بند زندان ســـرد و تـــاریک است و کور

مــــن در ایـــــن زنـــدان چراغ روشـنم

عـــــهد و پیـــــمانی کـــه بـــستم با خدا

وای اگــــر من عــــهد و پیمان بشــــکنم


از فتاح بحرانی

http://fbahrani.blogsky.com

دردم سوار انتظار بود و نیامدی

** دردم سوار انتظار بود و نیامدی **


تقدیم به منتظرانی که از انتظار می میرند


داراب 11 فروردین 96


صحرا پر از شکوفه زار بـــود و نیامدی

اسب غریب خسته سوار بود و نیامدی

صبرم برای غــــربت تو درد می گرفت

دردم ســــوار انتظار بـود و نـــــیامدی

بر بـــــوته هـای گــــل سرخ آتــــشین

نامــــت به یـــــادگار بــــــود و نیامدی

تاریـک شـــــد وسط خاطـــــرات مـــــن

یـــــک باره چشم دلم تار بود و نیامدی

نازک شدند خاطر گل های شــــــعر من

تاریـــــک صـــــبح بهار بــــود و نیامدی

شادی کنان به غصه درآمد سـروده ام

شادی به غـــصه ســــوار بود و نیامدی

شب رفت و خرمن آتش به جا گذاشـت

آوازخـــــوان مرغ هزار بــــود و نیامدی

تاریــــک شد کــــــتابچه خاطــــرات من

روزی هزار خــــاطره بار بـــود و نیامدی

با اعــــــتبار روی تو بـاز اســــت باغ من

باغــــــم به اعـــــتبار بـــود و نیامــــدی

مهدی بیا که قامت شعرم خــــمیده شد

دنیا به آمدنت بـــــیقرار بـود و نیامدی

فریاد وا عـــــدالت مــــن از زبـــان شب

بر دوش خــــسته استوار بود و نیامدی

طبع روان شـــعر مــــن از شـوق روی تو

در حــــــال انفــجار بــــود و نیـــــامدی


از فتاح بحرانی

http://fbahrani.blogsky.com