هرجا شنیده ای سخن یادبود من

** هرجا شنیده ای سخن یادبود من **


داراب 19 بهمن 96


یــــارب پـــر از ســـــرود خــــدا بــود رود من

آهــــسته می نــــواخـــت طــــبیعت درود من

چـــــشمان ســــرخ طــــبیعت نــــگاه می کند

تا بـــــنگرد گـــره ز فـــراســـــوی ســــود من

بــــودن بــــرای خــــالق و خــــدمت برای خلق

جـــز این حــــدیث چــــه فایده بود و نبود من

من می پرم به پشت ابر و سرم شــانه می کنم

آــــفتاب می ســـراید از ایـن پس ســـرود من

من گم شدم به جستجوی خدا در طواف عرش

اما نــــکرد خـــــالق مــــــن رو بــــــه دود من

نامــــــم پر اســــت روی حــــــوادث به روزگار

روزی نــــــکــرد روزی مـــــن در وجــــــود من

کـــــــویم پر اســـــت لاشخـــــوران و کرکسان

جز لاشــــــخور نــــدیده کـــــسی روی بود من

با مــــرده باز می کـــــنم ســـــر بازی روزگـــار

جـــــز مـــــرده کـــــس ندید تنِ در صعود من

یک قـــــطره آب نــــــوش نـــــکردم به روزگار

بر قــــبر مـــــن بپـــــاش تو آب ســــــجود من

گــــفتن ز تـــــلخی ام شــکرت پــــاره می کــند

هــــرجا شــــنیـده ای ســــخن یــــادبــــود من

صــــدها ســــتاره بــــغــل پـــــاره می کـــــنند

تا بشــــنونــد غــــزل عـــــطر و عــــــود مــــــن

مـــــــن واردم به شـــــــهر غـــریبـان روزگـــــار

فرصــــت نمی دهــــند به غــــریبان ورود مـــن

پـــــرواز کــــــردم و رفـــــتم بـــه هــــیچ جـــــا

در هـــــیچ جــــا نــــمانــــده پـــــری از فرود من


از فتاح بحرانی

http://fbahrani.blogsky.com

مسکنم را به خدا خواهم داد

** مسکنم را به خدا خواهم داد **


13 بهمن 96 داراب


حـــلقه کردید به دور تن من

خوار کردید من مســـکن من

مسکنم را به خدا خواهم داد

تا بگیرد من و هم مسکن من


از فتاح بحرانی

http://fbahrani.blogsky.com

سبزه می روید تنم از سبزی دامان تو

سبزه می روید تنم از سبزی دامان تو

6/11/1396

فتاح بحرانی

سبزه می روید تنم از سبزی دامان تــــو

بوی خرمن می دهد خروارها ایمان تــــو

مژده مژگان تو روی نگاهم غنچــــه کرد

آب رحمت می چکد از گوشه گلـــدان تو

جان تو جان خدا ، با جان من بازی نـــکن

کرده ام امشب مهیا جان دهم بر جان تو

آشنا بودیم با هم هم چو بیتی در غــزل

تو در بیت و غزل بودی و من دربان تـــو

بسته پیمانی به هم پیمانی  برگ ونسیم

می شوم عاشق به هم پیمانی پیمان تــو

شاد بودم با خدا شادی ز شامم می چکید

هیچ کس نبود که در آتش کشد شادان تو

http://fbahrani.blogsky.com