آتشدان

و این هم قطعه زیبایی تقدیم به زیبایان دوستدار شعر زیبا در این روزهای آخر تابستان.


17 شهریور 91 -داراب


ای کــــه روزم با شبـــان تیــــره تو دوخــــته

آتشــی از مــــن در آتشــــدان تو افروخــــته

می زنم نقبی به آتشدان تو من هر سـحر

تا بدانم هــــیزم من در اجــــاقت ســــوخته

از زمین دورم و با جبر زمان نزدیکم

** از زمین دورم و با جبر زمان نزدیکم **


14 شهریور 91 داراب


یادم آمد کــــه زمین روشـــــن و من تاریکم

از زمـــــین دورم و با جـــبر زمـــان نزدیـــکم

جویبارم که گــــذر می کنم از روی زمـــــان

عـــــاقبت مـــــی بردم جـــــویگـه باریـــــکم

غـــــم که تبریـــــک ندارد بر تنـــــهایی مــن

پس چرا بوسه فرســـــتی و دهی تبریـــکم

ترسم از سوز زمین است که می خشکاند

هـــــر بنایی که گـــــذر می کند از نزدیکــــم

راه بـــاریک و زمین پـــــیر و زمان فرســـــوده

بی گـــــذر مانـــــده چـرا رهـــــگذر باریکـــــم

با مسلمان و مسیـــــحی غم انســـان دارم

یـــــار هـــــندو و برهـــــما و رفـــیق ســــیکم

نیکـــویی رفــــته ز یــاد تن تــــــنهایی مـــــن

رفــــته از یاد زمــــان پرتـــــوی نــــام نـــیکم


از فتاح بحرانی

http://fbahrani.blogsky.com


*این شعر من را یکی از هوادارنم به نام فرانک خجسته طاهری سالها پیش در روز جمعه 22/10/91 در سایت خود به نام قلمدان های مرصع که از شاعران معاصر نیشابور و ایران جدا جدا بهترین اثر آنها را جمع آوری نموده و آورده است . وی خود شاعر و دبیر دبیرستان های نیشابور بوده است و این شعر مرا به عنوان بهترین نمونه کارم در وبلاگ خود آورده است.

رفت و نیامد

داراب 7 شهریور 91


باغـــی به سـفر رفـــــــت و نیامد

داغــــــی به جـــــگر رفـت و نیامد

شعری ز پی پختن امواج به کوره

در کارگه پخت هنر رفت و نیـــامد