شمال می رود و من به سوی شمال

جمعه 20 تیر 93 داراب


**شمال می رود و من به سوی شمال**


زمانه چگونه می گذرد روی صفحه های خیال

خـــــیال پاره مـــــی کند ســــقف آرزوی محال

صــداقت اســـــت میان نشـــــستن و رفتـــــن

نرو که ضربه مـــــی خورد این یــــادگار وصــــال

تمــــــاس سیــــــنه من با ستــــــاره تن تـــــو

کشید رنــــگ افق را به سمت و ســـــوی زوال

نبـــــوده آشـــــنا دل من با شــــمال پاهــــایت

شـــــمال می رود و من به ســــــوی شـــــمال

جـــــــمال جالـــــــب تو در کـــــمال کامل مــــن

سقوط کرده جــــــــمال تو در مقــــــام کـــــمال

حلال را حرام کردم و مفتی شــــــهر خاموشم*

تـــــفاوتی نــــــکند بهر مــــــن حرام و حـــــلال

تمـــــام شــــــعر من از بوی ظلم لبریز اســــت

نگـــو که تیغ ظــــــلم ذلیل اســـــــت یا که زلال


* شهر خاموش استعاره از قبرستان است.


از فتاح بحرانی



نظرات 4 + ارسال نظر

همین که چمدانت را بر می داری، همه می پرسند می خواهی کجا بروی?!
اما وقتی یک عمر تنهایی، هیچ کسی از تو نمی پرسد کجایی!
انگار همین چمدان لعنتی، تمام ترس مردم از سفر است!
هیچ کسی از تنهایی تو نمی ترسد..

نادم یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 09:23 ق.ظ http://aziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizam.blogsky.com

گویند که گرد مَه، ‌زمین می‌گردد
دور فلک و عرش برین می‌گردد
خورشید، جمال مجتبی را دیده است
حیران شده است و این چنین می‌گردد
میلاد دومین اختر تابتاک آسمان ولایت مبارک

fattah یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 10:11 ب.ظ http://fbahrani.blogsky.com

جمعه 20 تیر 93 داراب



**شمال می رود و من به سوی شمال**



زمانه چگونه می گذرد روی صفحه های خیال

خـــــیال پاره مـــــی کند ســــقف آرزوی محال

صــداقت اســـــت میان نشـــــستن و رفتـــــن

نرو که ضربه مـــــی خورد این یــــادگار وصــــال

تمــــــاس سیــــــنه من با ستــــــاره تن تـــــو

کشید رنــــگ افق را به سمت و ســـــوی زوال

نبـــــوده آشـــــنا دل من با شــــمال پاهــــایت

شـــــمال می رود و من به ســــــوی شـــــمال

جـــــــمال جالـــــــب تو در کـــــمال کامل مــــن

سقوط کرده جــــــــمال تو در مقــــــام کـــــمال

حلال را حرام کردم و مفتی شــــــهر خاموشم*

تـــــفاوتی نــــــکند بهر مــــــن حرام و حـــــلال

تمـــــام شــــــعر من از بوی ظلم لبریز اســــت

نگـــو که تیغ ظــــــلم ذلیل اســـــــت یا که زلال



* شهر خاموش استعاره از قبرستان است.



از فتاح بحرانی
نگو که تیغ ظلم ذلیل است یا که زلال

www.fbahrani.blogsky.com

نادم سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 07:07 ب.ظ http://aziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizam.blogsky.com

ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ !
ﮐﺸﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻣﺮﺩ ﻫﺎﯾﺶ ﺟﻮﺭﯼ ﻧﮕﺎﻩ ﺑﻪ ﺳﯿﻨﻪ ﻫﺎ , ﺑﺎﺳﻦ ,
ﭘﺎﻫﺎﯼ ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ
ﮐﻪ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺧﺴﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﯾﯽ !
ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻫﻢ ﻫﻤﺎﻥ ﭘﺴﺮﯼ ﮐﻪ ﻣﯿﮕﻮﯾﯿﺪ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﺗﻨﺖ ﻧﯿﺴﺖ
ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺭﻧﮓ ﺷﻮﺭﺕ ﻭ ﺳﻮﺗﯿﻨﺖ ﻣﯿﮕﺮﺩﺩ !
ﺁﺭﯼ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ 0 ﺍﺳﻼﻣﯽ !!
ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻫﺎﯾﺶ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺷﻠﻮﻏﯽ ﻣﺘﺮﻭ ﺁﻧﻘﺪﺭ
ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻬﺖ ﻣﯿﻤﺎﻟﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﺭﺿﺎ ﺷﻮﻧﺪ !
ﻫﻤﺎﻥ ﺟﺎﯾﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﺎﮐﺴﯽ ﭘﯿﺮﻣﺮﺩ ﺁﺭﺍﻡ ﭘﺸﺖ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ
ﭘﺎﻫﺎﯾﺖ ﻣﯿﮑﺸﺪ ...
ﻫﻤﺎﻥ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﮐﻪ ﺭﻭﯼ ﺧﻂ ﻋﺎﺑﺮ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﻋﺮﺽ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ
ﺭﺍ ﻃﯽ ﮐﻨﯽ ﮐﻠﮑﺴﯿﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﻋﺸﻖ ﺗﻨﺖ ﺗﺮﻣﺰ ﻣﯿﺰﻧﻨﺪ ...
ﻫﻤﺎﻥ ﺟﺎﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻫﺎﯾﺶ ﺑﺮﺍﯾﺖ
ﺗﯿﮏ ﻣﯿﺰﻧﻨﺪ 20 ﺭﺍ ﻣﯿﺪﻫﻨﺪ ﺑﻪ ﺷﺮﻃﯽ ﮐﻪ ﺍﻫﻞ ﺷﯿﻄﻨﺖ
ﺑﺎﺷﯽ ...
ﺣﺮﻑ ﺯﯾﺎﺩ ﺍﺳﺖ ﻣﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﻧﻮﺷﺘﻦ ﺩﺍﺭﻡ ﻭﻟﯽ ﺷﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺗﻮ
ﺩﯾﮕﺮ ﮐﺸﺶ ﺍﯾﻦ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﻏﻢ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ , ﺁﻥ ﺭﻭﯼ ﺳﮑﻪ ﺑﻮﺩ
ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺘﯽ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد