یادم نرفته یاد تو در غرب آن غروب

یادم نرفته یاد تو در غرب آن غروب


تهران 8 اسفند 92


یــادم پر از نــــگاه تـــــو بود و تمـــــام شــــد

آتش فتاده به هســـــتی ام و ناتمـــــام شد

یــــادم نرفــــته یـــاد تو در غــــــرب آن غروب

یادی کــــه با غروب غــــــریبانه شـــــام شد

من بودم و غــریب خانۀ دنیـــــای بی کسی

یــــک بارگـــــی به دور و برم ازدحــــــام شد

مـــــا قاتـــــل شکـــــنجه و گـــلبانگ غارتیم

فریاد ما به هـــــرکه رسد قـــــتل عــــام شد

با این ســــروده میــــل به رفـــتن کـــنی بیا

یاد ســـــروده ات که چنین اخــــتتام شـــــد

خواندم ســـــروده ات سر بازار گـــــل فروش

گلها به جــــوش آمــد و صــــحرا قــــیام شد

این شعر پاره پاره که چـــــون پارۀ تن است

فتوای شــیخ شهر رســـــید و حــــــرام شد

صدها ســـــلام گفــــتم و رفتم ز پیــــش تو

عــمرم برای بود عـــــزیزان ســـــلام شـــــد

نــــامم به نـــــیکویی نــــــبر ای روزگــــار بد

خرم کسی که پیــــش خدا نیــــک نام شد

قـــانون که بال و پرم بـــــست و زخــــم کرد

زخمم به دســــت دولت حق التـــــیام شد

با تــــیغ شــاعـرانه زبــــــان بر بکــشیده ام

فــــــریاد مـــــرده روی زبان ها کلام شــــــد

فتاح سکوت کن که سکوت تو آگهی است

زنگ ســــکوت باعــــث این احـــتشام شد

نظرات 2 + ارسال نظر
آرتیکاس بحرانی دوشنبه 12 اسفند 1392 ساعت 06:20 ب.ظ http://www.aanaat.ir/user/?25376

سلام پدر عزیز - باز هم غزلی زیبا و دردمند از شما خواندم . خیلی زیبا بود."صد ها سلام گفتم و رفتم زپیش تو/عمرم برای بود عزیزان سلام شد " آفرین . مانا باشید

دینا سادات علوی سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 11:24 ق.ظ

من این غزل را با دستخط خودتان دارم و باصدای زیبای خودتان شنیدم
عالیست

salam ey hamishe khoob
amadanat moohebati bood az jense baran
zamkhmaye khooshkide az zamanam ra abiyari kadr va baase tashafi va eltiyamam shod
heyf ke kootah boodo chon bargh gozasht
va arameshi az an didare ghorobe gharib be ja mande man va hame ahle khane motazere bareshi digar az to az jense sobhgahim
hamsare gerami va nazanin ra salam berason motazede didarash hastim
man ke sirab shodam az dame sirabiye to
motazere didarat fattah

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد